Första veckan har gått...

... eller snarare sprungit. Man säger ju att tiden springer iväg när man har roligt och det är ju faktiskt sant! Jag har haft en toppenvecka! Jobbet har rullat på utomordentligt bra och vi har fått mycket gjort. Vi är ett ambitiöst arbetslag som kommer väldigt bra överens. Vi var även iväg till IKEA och handlade till eleverna och till klassrummen i slutet av förra veckan. Vi har fått till det jättebra i klassrummen. Så roligt att få skapa sitt eget. Jag ska ju trots allt vara större delen av min vakna tid på jobbet så helt klart vill jag att det ska vara trivsamt!

Men jag har fått slita för att fixa med att få det klart i tid till skolstarten idag!! Vi var iväg på IKEA med jobbet i torsdags på dan och handlade, men självklart var det tyg som vi hittade och skulle till draperier för skåparna (ska ta bort de hämska skjutdörrarna som suttit där sen huset byggdes!) slut. Men jag är ju som jag vart! Eftersom vi sett ut ett tyg och kollat att det fanns på IKEA i kungens kurva så åkte jag dit senare på kvällen och köpte tyget för jag ville ju ha ALLT klart och iordningställt innan måndag. "Jag fixar det. Det är lugnt." Jag lånade med mig en symaskin från jobbet i fredags och kånkade runt med den och gjorde några snabba ärenden på stan. Jag tror mina armar blev säkert 2dm längre... Som tur var så väntade min räddare i nöden på mig vid tunnelbanan så jag fick bärhjälp sista biten. I.O.Y BIG TIME!! Inte ska du tro att historien slutar i skimrande rosenrött nu heller. Jag har ju tyget jag ska sy, släpat hem en symaskin från jobbet och köpt tråd... nu var det ju bara att sätta igång, eller!? Så, sagt och gjort klippte jag till tyget till de 10draperierna jag skulle sy till klassens två klassrum och börjar ställa iordning symaskinen och vad upptäcker jag då.... jo självklart fattades strömkabeln och inte nog med det, även spolhuset till undertråden!! GAH! Vad göra!? Visst, jag får skylla mig själv som inte kollade att allt var med men... det såg ju så ordentligt ut så jag tog för givet att allt var på sin plats... Måndagen kom och draperierna var inte klara, vilket besvikelse... Turligt nog var det kort dag för eleverna idag, bara upprop. Så hela eftermiddagen har jag gett järnet vid symaskinen. Det gick så hett till att jag fått ett rejält brännmärke på undersidan armen. Klumpfotstillägg skulle jag haft. :) Så jag lyfter ett varningens finger för alla händiga; om kontakten till strykjärnet sitter i... då ÄR det VARMT! :) Det blev en lång dag på jobbet idag, men nu är draperierna på plats. Jag är bara så nöjd! Ett rejält lyft för klassrummen! Helt klart värt all möda och besvär.


I Fredags var jag på Göta Källare igen. Åh, så grymt kul vi hade!! Trance "hard style" föll mig faktiskt riktigt bra i smaken. Vi höll igång hela kvällen och varierade oss mellan de olika golven och musikstilarna. Det är helt klart ett plus att det är lätt och smidigt att ordna VIP in.


image36
Jag och Kina in action!

image35
Party on!

I lördags var jag som mest bara huslig och fixade med att tvätta och plocka undan, vattna blommorna och sånt efter historien med draperierna till jobbet. Jag tog sedan en lugn hemmakväll och såg film. I går var jag och min kombo till Skärholmen och shoppade. Det blev en toppenfin kjol, lite smink och gardinlinan till draperierna på jobbet.


Vi hörs snart igen! Kram alla!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej kompis! Jag blir så glad när jag läser din blogg och ser att du mår TOPPEN! :D Ha en bra dag! Många kramar från Lisa

2007-08-21 @ 07:57:36
URL: http://isalisa.blogg.se
Postat av: sanna

saknar dig min vän...hoppas du ha tid för mig snart....

2007-08-23 @ 20:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0