Frihetskänsla...

Jag känner mig så fri nu! Jag mår toppen och förkylningen har så gott som helt lämnat min kropp. Fick en liten släng av förkylning och har varit lite snuvig och febrig, men jag har inte varit sängliggandes. Lever i lyckorus så jag låter mig inte hållas tillbaka av en liten stackars förkylning. :) Som jag brukar säga... det som inte har ihjäl härdar! Men att bli fri från förkylningen är inte största anledningen till att jag känner mig fri... det är mer av materiella anledningar. För det första så har jag ju nu en skälig inkomst och behöver inte hålla hårt i de få slantar jag vant mig leva med det sista året! Känner mig nästan som en miljonär! Så jag måste tyvärr erkänna att jag helt klart befinner mig i en slösaperiod... har ju blivit en del shopping, men jag unnar mig själv det! Har inte haft råd att skämma bort mig själv på länge. För det andra så har jag köpt mig en ny dator. En bärbar. Det är frihet det med. Att kunna sitta var jag vill och jobba och surfa. Känns lite lyxigt för att vara jag och köpa en helt ny dator, men det var på tiden! Har ju bara haft begagnade hittills. Nu återstår det bara att fixa med internetuppkopplingen och att lägga in alla program som jag vill ha. Hoppas på att få igång internet ikväll. Tihii!

I veckan fick jag veta att jag får tillgång till lägenheten i Huddinge onsdagen den 19 sept. Jag åker hem till norr helgen innan och hämtar det jag ska ha ner. Flyger upp på fredan och tar bilen ner i början av veckan. Ska kolla hur många flyttdagar jag har rätt till. Passade på att boka en klipptid på måndan. Är ju jättenöjd med den frisör jag har nu så tills jag hittar en bra frisör i shltm så får det bli så att jag klipper mig när jag är hem. Förvirrande det där med hem... säger ju att jag ska hem till Umeå och sen säger jag ju att jag ska hem till sthlm också... hmm... home is were I lay my hat...

Nu har ännu en helg passerat. Men helt klart inte obemärkt! Jag har helt igenom haft en kanonhelg!! Träffat och umgåtts med vänner och bara haft det som bäst hela helgen!

I fredags var jag ut och käkade på restaurang och vi gick sedan och tog några öl på Kellys.

I lördags var det partajdax igen. Me like! Nu var det dax för säsongspremiär för pubaftonarna på Dövas hus. Hur mycket folk som helst. Riktigt kul att träffa alla igen! :) Efter dövas hus åkte vi vidare på efterfest på Club Lejonhjärta. En ny klubb för teckenspråkiga mitt i stan som har öppet ända till nästa morgon. Själv så gav vi upp rätt tidigt redan vid halv 4-4tiden.

   

Söndan blev lugn. Kikade på friidrotten och började fixa med att starta upp och få igång min sprillans nya dator. :) Satt sedan ett bra tag ute och njöt av solen. I bikini. Ja, jag vet! Jag var lite väl optimistisk, men det funkade. Haha! Sen blev det skräpmat, pizza (mums) och film. Vännen som jobbar på Cinderellabåten hade köpt en parfym till mig som jag bett henne om. Donna Karan, Be delicious så jag var in som hastigast till stan och träffade henne. Den luktar bara såå gott! Härligt med en soft dag emellanåt för rekreation.

Som ni kanske förstår så har jag haft det jättebra hittills och roar mig kungligt, men självklart så saknar jag Umeå och alla där!!

Snart kommer jag hem och får träffa familjen och vännerna!

Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0