nu är det nära...

Närmare än så här kan det nog inte bli... imorrn bär det av! Då blir jag Stockholmare på heltid!
Första månaden kommer jag att bo hos en vän. Än en gång; tack pinglan! Hon har verkligen varit en klippa! Det var även hon som hittade en lägenhet åt mig. I mitten på septemer får jag flytta in där. Hamnade på södersidan den här gången också. Förra gången bodde jag i Huddinge några månader sedan i Farsta ett år. Nu blir det först Sätra en månad och sen blir det Huddinge igen. Hmm... är det "rätt sida stan"... vet inte än men visst har jag trivts toppen på södersidan än så länge. Om jag jämför med Umeå så bor jag för det första på fel sida älven och för det andra på fel sida av stan enligt mig... i Umeå vill jag bo söder om älven eller väst på stan... inte ett rätt, men vad göra?! Har ju INTE gått nån nöd på mig här! Har trivts toppen! Synd bara att jag ska flytta nu när hela lägenheten är nyrenoverad och jag bott in mig och fixat som jag vill ha det... men inget ont som har nått gott med sig heter det ju... håller tummarna att mina höga förväntningar uppfylls.

På måndag börjar nya jobbet. Spännande. Ser verkligen fram emot det! Det är nog inte förrän då (kanske) som jag kommer att förstå att jag ska jobba och bo i Stockholm. Jag är ju inte bara och hälsar på den här gången som jag gjort så många gånger under våren och sommaren. Det jag gruvar mest för är nog att ställa tillbaka dygnet... natten till igår gick jag och la mig så sent som kl 4 på morgonen... hade varit och kört iväg med möblerna och kom hem sent och då drabbades jag, som så många gånger förut, av "Alfons Åberg-syndromet". "Jag ska bara..." sen höll jag mig sysslosatt i timmar... men fick mycket gjort :) Mest impad var jag att jag vaknade och steg upp halv 10!

Igår var HELA familjen samlad och vi var ut på restaurang och hade avskedsmiddag. Vill egentligen inte säga avsked för det är ju inte så att jag lämnar umeå för gott och aldrig kommer tillbaka, men ni förstår vad jag menar. Det var kanontrevligt!! Tack mamma som överraskade och betalade för hela kalaset!! Puss på dig! :)

Ikväll är dagen som jag gruvat enormt för här. Dagen som jag försökt förtränga! Ska lämna ifrån mig ögonstenen!! Många tårar rullar nerför min kind! Kommer att sakna henne MAX MYCKET!!

Några bilder på min Cutie!
           

           

           
       

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej gumman! Jag skickar dig många lyckoönskningar nu i Sthlm. Jag blir nästan tårögd över att läsa att du ska lämna ifrån dig Wilma nu... Men så många fina bilder du har lagt ut på henne, tycker om dem när du man ser att du jobbar med henne. Superkul! :D
Ha det bäst nu, min vän! KRAMAR från Lisa

2007-08-08 @ 21:11:39
Postat av: Linda

Hej gumman!
Jag grät i 8 timmar när jag flyttade ner.
Nu skulle jag aldrig flytta upp igen.. Rotat mig fast här inte bara med Peter utan med alla nya vänner osv..
Finns här om du vill..
Åhh vad jobbigt att behöva lämna Wilma vem tar henne nu?
100000 kramar hör av dig

2007-08-10 @ 02:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0