Örnen har landat...

Japp, nu är jag här. Nu har jag kommit mig till rätta hos kamraten och det känns jättebra! Något som jag funderat över är varför vi inte umgicks mer när vi jobbade ihop... vi får ta igen det nu istället :)

Första helgen här var rätt lugn bortsett från fredan då jag var en sväng på IKEA och Barkarby outlet. Jag fyndade 12st skålar till servisen som jag har. Hittade inget på outleten den här gången. Senare på kvällen var det fullt ös på Göta Källare (VIP-ade in) så mycket som fötterna tålde (inte mycket... högklackat...) och kroppen pallade med. Det var trancekväll och full fart, men fy f*n vad varmt det var i "vardagsrummet" där det var bäst musik för AC:n var trasig!! Det var nyktert för oss, men vi drack mängder iaf. Vatten, vatten och ännu mera vatten! Har väl inte blivit helt avskräckt från Trance, men riktigt min grej är det nog inte och defenitivt inte i den värmen. Kommer absolut bli fler trancekvällar. Har lovat jag ska med på en trancekryssning senare i höst bla. Min rumskamrat däremot är en inbiten trancepingla av rang! :)

Jag har inte gjort många knop i helgen för det har varit helt olidligt varmt och extremt "åsk- kvavt"!! Det har nästan tagit på krafterna att bara se på tv och då ÄR det illa! Men optimist som jag är så finns det ju fördelar med att det är varmt och fuktigt i luften... mitt hår blir lockigt. Haha! behöver inte hjälpa lockarna med hårskum utan nu lockar det sig mycket helt av sig självt.  När det är torr luft så är det nästan rakt. Japp, så funkar mitt hår. :)

Idag hade jag min första dag på jobbet. Det känns hur bra som helst!! Jag tror verkligen jag kommer att trivas. Det har varit mestadels möten och information idag, men vi har även hunnit börja ställa iordning i klassrummet. Klasen som jag jobbar i har 2 klassrum och ett grupprum emellan dem. Kalasbra! Vi lunchade thailändskt idag och det var supergott! De var inte snåla med portionerna så jag fick till och med över till middag. Där kommer jag att äta fler gånger. Det var både gott och prisvärt. Det kostade bara 65kr för mat och dryck.

Efter jobbet var jag och shoppade loss i stan. Det blev en jättefin klänning/tunika på Vila i PUB-huset och ett randigt linne från rean på Salt. Jag köpte också en kalender till jobbet, caprileggings, steps ("ballerinastrumpor") och en deo på Åhlens. Jag har länge varit sugen på att köpa caprileggings för jag tycker det är så snyggt på andra men varit osäker på om det skulle passa mig. Idag gjorde jag slag i saken. Provade när jag kom hem och jag är helt klart nöjd! Kommer att använda det på fotograferingen på jobbet imorrn.


Hoppas ni har ett lika stort leende på era läppar som jag har och haft en lika bra dag som jag haft!!
Många härliga och mysiga stockholmskramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen hit:)

2007-08-16 @ 00:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0