Ume´-trip bokad...

Nu har jag bokat min första resa hem till Umeå sen jag flyttade hit. Jag åker hem fredagen den 14 september sen blir jag kvar i Umeå till onsdagen den 19 september om det blir som jag tänkt och inte blir nå strul med att få ledigt. Numera finns inte "flyttdagarna" kvar så jag blir tvungen att ta ledigt istället. Jag tycker det kan vara värt att ta ledigt 3 dagar från jobbet för att vara hemma ett tag och att få köra mina saker direkt till lägenheten sen. Får ju flytta in den 19/9. Det jag förlorar i lön de dagarna är ju inte mer än vad det skulle kosta för mig att åka hem till Umeå om några helger igen. Brukar kosta mellan 1000-1500kr att flyga t/r. Det händer en hel del olika roligt här framöver så det vill jag inte missa så då ser jag till att vara hemma i Umeå ett längre tag den här gången istället så jag kan vara kvar i Stockholm med gott samvete... :) Jag ser så mycket fram emot att träffa familjen igen och vännerna för den delen! På lördag blir det utgång. Boka den 15 sept och häng med på krogen! See you all there!

Nu närmar det sig... om 2,5 vecka är jag Huddingebo. Kommer att ta aningens längre tid att resa till och från jobbet och så får jag längre att gå till pendeltåget, men lite gratismotion är aldrig fel. Jag gillar gratismotion! Haha! På tal om motion... jag ska chocka min kropp och köpa träningskort!! Har inte tränat på gym och gått på pass sen jag läste på teckenspråkslinjen för 7 år sen! Jag är ju mer en lagsports-brutta. Har spelat fotboll och innebandy i en massa år, men slutade helt med fotbollen ifjol för att min muskelskada i låret blev värre. Är inskriven på idrottsmedicin nu igen och det ser inte bra ut... muskeln är nästan helt av... :( Har fått ett träningsprogram av sjukgymnast och det har inte gett nå resultat att jubla över... att operera är ev inte aktuellt för att det är bara 50% chans att det blir nån förbättring och skadan är för gammal för det nu också egentligen... (men min läkare där första vändan sa att det INTE GICK att operera... hmm... vilken läkare har rätt?!) Jaja nog om det, bara att gilla läget. I'm alive and kicking! Om igen: Det som inte har ihjäl en härdar! Jag gör vad jag kan för att leva mitt liv till fullo och njuta av allt det har att erbjuda! Det tycker jag ni också ska göra! :)

Lev ditt liv så som du vill leva det. Ingen annan kommer att göra det åt dig!
Så vad väntar du på...!? Come on and play!

Kommentarer
Postat av: sanna

ja de e ju de...tur du flyttar närmare rågsved snart....=)

2007-09-02 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0