Finfina tavlorna...

Igår var jag i mammas stuga ute vid havet och bara njöt! Det var ännu en dag med helblå himmel och strålande sol. Jag lyckades snika in mig på lite middag innan jag begav mig hem till stan igen. Jag trodde att skulle bli nått enklare som pasta och nånting till eller en omelett kanske, men det blev istället kycklingfilé och potatis med en toppengod dipsås på yoghurt och gräslök till. Mums! Bäst av allt var nog mammas hemmagjorda saft på rabarber och citron!! Den var hur god som helst och busenkel att göra!

På kvällen mötte jag upp en kompis nere på stan och vi avnjöt några kalla öl och en nachostallrik på en uteservering. Kanontrevligt var det!

Idag var jag och kikade på ramar till tavlorna jag beställde på Gallerix som kom för någon vecka sedan. Jisses vad dyrt det är med ramar! Tavlorna jag köpte är 2st 70*70cm grymt snygga (självklart annars skulle jag inte ha köpt dem) tavlor. Den ena med en elefant och den andra med en leopard/gepard (vet inte skillnad, mer än att den ena är snabbare än den andra? haha) Köper jag färdiga ramar kostar de 300kr/st och om de ska göra en ram så kostar det mellan 700-900kr/ram. Rena rama rånet tycker jag! Så jag avvaktar lite till med valet av ram. Bara tavlorna kostade 400kr/st.

 

Idag hittade regnet oss. Vi slapp inte undan längre. Det "perfekta sommarvädret" enligt mig skulle vara sol på dagen till mig och regn till naturen på natten. Det är väl en bra kompromiss. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0