Segerbringerskan, det är jag det...

Såg mitt namn på ett doftljus när jag var på stan förra veckan för att köpa födelsedagspresent till min lillasyster. WOW, måste jag bara säga! Det hör inte till vanligheterna att mitt namn finns med på såna olika saker.  

På ljuset stod det:
Veronica
Intelligent och omtänksam

Ja, helt osant är det ju inte. Intelligent? allt är ju relativt, men korkad är jag ju inte som tur var. Omtänksam är jag däremot med råge! För omtänksam till och med får jag höra emellanåt? Om man nu kan vara FÖR omtänksam?! Visst, jag hade en kort period i min ungdoms dar då jag inte alls gillade mitt namn, men det gick över rätt fort som tur var. Jag får passa på att tacka mamma och pappa för valet av namn åt mig!

I like my name! 
image11

Jag tycker faktiskt det är rätt kul och intressant med vad namn betyder och står för. Likadant är det med stjärntecknens betydelse.
Är jag en typisk skorpioninna vid namn Veronica ??! 

VERONICA
Veronica betyder Segerbringerska och kommer grekiskan. Jag har namnsdag den 30maj. Veronica ligger på 218 plats på namntoppen och namnet var som mest populärt på 70- och 80-talet. Veronica vördas som ett helgon inom den Romersk-Katolska kyrkan. Det var Veronica som torkade blodet från Jesus ansikte när han skulle korsfästas.

Jag har kvar ett namnkort som jag fått av min mamma när jag fyllde år för jättelängesedan som kom fram när jag rensade bland mina saker. Enligt namnkortet så är Onyx min lyckosten, 5 mitt lyckonummer och Vallmo min lyckoblomma. Min planet är solen, mitt element är eld och min färg är grön. Min karaktär: "En bländande skönhet! Veronica har en fantastiskt yttre men också ett knivskarpt intellekt. Hon når mycket långt i livet. Däremot har hon svårt att hitta en partner på samma höga nivå."

SKORPIONEN
Den typiska skorpionen är självständig, målmedveten och viljestark. En orädd och uthållig personlighet som stimuleras av utmaningar. Skorpionen är skarpsinnig och klurig, något som blir ännu mer påtagligt eftersom dessa även har en ypperlig intuition. Att lösa gåtor, problem och mysterier är de således bra på. Att kämpa är någonting naturligt för denna dynamiska natur. De har en förmåga att gå helt upp i det de gör, och när de tror på något eller någon satsar de stenhårt. Något som också måste räknas skorpionen till godo är dess fantastiska förmåga att klara av kriser och andra krävande situationer i livet. De är starkare än de flesta, med en järnvilja som kan försätta berg. Skorpionen är mycket intensiv i allt hon företar sig, uppvisar handlingskraft och koncentrationsförmåga, vill alltid gå till botten med saker och ting och utforska och undersöka. Skorpionen är alltid självbehärskad och registrerar med sin skarpa iakttagelseförmåga allt som sker i omgivningen.

Det finns gott om känslor i detta lidelsefulla vattentecken. Skorpionmänniskan är mycket känslig och sårbar och så klart lidelsefull, sensuell och passionerad. Elakhet, avundsjuka och hämndlystnad är många Skorpioners stora fel om känslorna såras. De kan heller inte släppa taget om något utan grubblar och grunnar i evighet. Har någon sårat en skorpion så ger de igen med vassa ord eller handlingar. De glömmer inte vare sig en väntjänst eller oförrätt i första taget utan ger vanligen igen förr eller senare, gärna dubbelt upp.  Baksidan med detta viljestarka tecken är kontrollbehovet. Behovet av kontroll är utpräglat och kan göra att de bromsar sin egen utveckling. För varje Skorpion är det viktigt att lära sig att slappna av och släppa på kontrollen en smula.

Denna hemlighetsfulla natur berättar inte mycket om sig själv eller sina planer. Skorpionens intensiva känsloliv och starka inre upplevelser kan vara svåra att i ord förklara för andra, varför hon föredrar att behålla sitt innersta för sig själv. Detta tillsammans med den starka självkontrollen är förklaringen till att många Skorpioner upplevs som svåråtkomliga. Fysiskt förknippas tecknet med könet. Skorpionen har vanligen kraftfulla, passionerade känslor som sjuder under ytan och har en stark sexlust.


Efter du läst detta tänker du kanske att det här stämmer ju inte alls, jo några likheter finns det faktiskt eller att det stämmer på pricken med mig. Måste bara säga att jag tycker att det stämmer förvånansvärt bra fast inte fullt ut alla gånger, men tendenserna finns där iaf. Fascinerande!

Hur du än såg på mig före och ser på mig efter du läst detta så är jag fortfarande jag. Promise! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0