Sommar, sommar, sommar...

Vilket fantastiskt väder det varit de senaste dagarna!! Sol, sol, sol så långt ögat ser. Inte ett moln på himlen. Umeå ligger på andra plats i solligan med 68,1 soltimmar senaste veckan! Umeå har hela 16,3 soltimmar mer än Stockholm som ligger på tredje plats! Inte illa alls!! Passar mig utmärkt.

Helgen i Stockholm var som askungens bal på slottet! Helt underbar! Tack alla för en kanonhelg! Innan vi tog sikte på avresa tillbaka norrut så hann vi med ett besök på IKEA och Barkarby outlet. Jag försåg mig med två stora krukor till mina Juckapalmer, panelgardinstyg (till köket), ett skohorn och några klädgalgar. Det blev inga stora affärer den här gången. Jag sparar det tills jag flyttar ner och ska börja inreda nya lägenheten. Det som står högst på prioritetslistan då är en ny säng och nya soffor. På outleten blev det till min stora besvikelse bara en blixtvisit, men jag lyckades iallafall med konststycket att på 5 min hitta en sommarjacka. Har ju varit på jakt efter det ända sen i våras och i söndags gjorde jag ett riktigt klipp. 70% REA!! Passade min börs ypperligt! Det var tokrea på hela stället, men hur gärna jag än velat så fanns det inte tid att kolla in mer butiker... Vi hade ju flera timmars bilresa framför oss och ville inte bli senare iväg än vi redan var.

Jag hann i princip bara komma mig hem från Stockholm så bokades nästa resa ner. Nu är det jag och några kompisar som ska iväg över en helg och åka Cinderella-kryssning och besöka Gröna lund. Det ser jag fram emot! Så om några veckor är jag på resande fot igen. :)

I veckan var jag in på AF och ordnade med att få bevlijat bohagsflytt. Så nu behöver jag inte fundera hur jag ska frakta ner mina möbler med min bil som saknar kula. AF kan vara riktigt hjälpsamma emellanåt... är man som jag en vänlig själ som bidrar med att hålla statistiken nere så betalar de flytten bara man skaffar sig ett jobb. Tycker jag är snällt av dem, men det är väl också det enda vettiga som de kunnat göra för mig. För jobb har jag skaffat på egen hand. Nä, nu ska jag sluta vara elak. De gör säkert mycket annat som är bra, bara det att jag inte vet om det :P

Idag på posten fick jag brev från Polismyndigheten. De ville bara skriva till mig och tala om hur skötsam jag är. Mitt Utdrag ur belastningsregistret visar att det finns inget att redovisa. Numera är det obligatoriskt med ett sådant utdrag om man ska arbeta inom skolan.

Idag var jag hos lillasyster och fikade en massa go´fika. Hon blev hela 21 år gammal. Vi passade då på att ta några syskonfoton. Ska ta riktiga foton nån dag här framöver på oss tre. Sist vi fotode oss hos fotograf var när jag gick på gymnasiet... så det är dax igen.

image9
Jag och mina syskon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0