Two down one to go...

Min underbaraste fyrbenting avklarade idag det andra 1:a priset (viltspår) av de tre hon behöver för att bli champion och sedan kunna titulera sig SVCH! Provet idag gick bara så superbra! Domaren sa att om hon hade haft ett litegranna långsammare tempo så skulle hon även fått ett HP. HP (hederspris) delas ut till de hundar som har en "särskilt god prestation". Med på provet var även en domaraspirant och även han hade inget att invända på min älsklings prestation. Han tyckte att hon gjort ett så bra spårningsarbete att han frågade om jag tänkt använda henne praktiskt som eftersökshund under älgjakten och om han fick spara mitt nummer och höra av sig om hans jaktlag skulle behöva en bra hund. Han menade på att det är bra att spara nummer till hundar som han vet är bra för de hade brist på eftersökshundar i hans jaktlag. Det tycker jag är ett bra betyg om något att domaren vill höra av sig när det är "skarpt läge"!! Jag blir så stolt! Tror inte jag kunde åka därifrån med ett bättre humör och större leende än det jag hade! :D

Nu står väskan packad och klar i hallen och väntar på ytterligare en färd till huvudstaden. Det har varit ett intensivt resande fram och tillbaka till Stockholm under våren och sommaren, men som jag skrivit tidigare så är det inte alls mig emot. Nu är det dax för ett intensivt umgänge med släkten på mammas sida. På programmet står en tripp till härliga Sandhamn och sedan middag hos moster. Lördag så beger vi oss till Trosa och sedan middag i annan mosters sommarstuga. Helgen avslutar vi med sightseeing utefter Monteliusgången. Så det som återstår nu är bara en bön till vädergudarna att de erbjuder ett fint väder hela helgen! ;) Så imorgon förmiddag startar vi vår 7 timmars långa bilresa söderut. Med lite tur slipper jag köra utan kan softa med skvaller och korsord och säkert sova bort en timme eller två. Om jag känner min mamma rätt så slipper jag inte undan helt att köra... för hon gillar inte stockholmstrafiken (eller sthlm över huvud taget) och eftersom jag bott i sthlm en vända förut och vi nu ska bo så till att vi ska köra samma väg som jag gjorde dit där jag bodde då så blir det med största säkerhet "min tur" att köra genom själva Stockholm. Nemas problemas!

Jag önskar er alla en trevlig helg för det ska jag ha!


image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0