"112 Vad är det som har hänt?"...

Idag efter jobbet så gick jag in på H&M i Huddinge centrum för att kika efter en varm och härlig kofta, men utan framgång. Fryser mer eller mindre hela dagarna. Det är kallt ute, på jobbet och hemma. Vet inte när jag badade så ofta som jag gör nu, men vad göra? Måste ju få upp värmen på nått sätt nån gång under dan! Hur som helst. När jag skulle gå därifrån föll en liten flicka ur sin vagn i rulltrappan framför mig och slog upp ett stort och djupt jack precis mellan ögonen. Det blödde hur mycket som helst och ville inte sluta blöda så jag var tvungen att ringa 112 och be om en ambulans. Var riktigt otäckt! Kändes som evigheter när man skulle vänta på svar, mina knän skakade. Mamman var jättestressad och hyper vilket jag har full förståelse för. Hennes lilla tjej hade blod i hela ansiktet och på kläderna och hon grät hysteriskt och hjärtskärande. Det blöder ju så grymt mycket när det är från huvudet också så det kan ju se mycket värre ut än vad det egentligen är. Först trodde jag att hon fastnat i rulltrappan med handen också när hon föll, men det hade hon som tur var inte gjort. Rulltrappor är ju inte direkt skapta för att man ska ramla i dem... De är hårda och med flera skarpa kanter (som gjorda för att göra stora och djupa jack) och de gör bevisligen stor åverkan på ett litet barnhuvud.


Nu är det dags för en date med Mr. Blund. John Blund!


Kommentarer
Postat av: evamy

Du blev dagens hjälte då :) Hoppas det gick bra för lilla barnet!

2007-11-15 @ 00:58:34
URL: http://evamys.blogg.se
Postat av: Lillan

oj vad läskigt!! Hoppas det gick bra för barnet..

2007-11-17 @ 17:10:20
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0