Dråpligt värre...

Som jag berättat för er förut så lånar jag nu ut min bil nu till en vän under tiden som jag inte använder den och den är  Umeå. Det är är ju inget konstigt med det, men i tisdags när jag kom hem och kollade posten visade det sig att min bil har körförbud. Oops! Skyndade mig att ringa vännen  och tala om läget så hon inte får sig en bitter överraskning när hon kör runt med min bil lyckligt ovetandes om sin olagliga handling. Ovärderligt snäll som hon är så skulle hon ordna med besiktning morgonen efter på Drive in. Bilen gick dock inte igenom besiktningen pga att ena halvljuset var för högt! Larvigt, tycker jag! Det kan de fixa direkt på plats om de är på det humöret, men det var inte en sån dag utan det blir till att göra ett återbesök. Får iaf köra med bilen ytterligare en månad.

I måndags var jag och två trevliga tjejer och tog en fika vid Gallerian. Fd kombon som varit på Gran Canaria berättade om sin resa och visade foton. Usch! Vill också till solen och värmen juh! Själv får jag nöja mig med "solarieöarna" :) Jag som sagt till mig själv att aldrig mera sola på Solakuten i Farsta kunde inte motstå frestelsen när jag var där i fredags. Sist jag solade där så var jag tvungen att sjukskriva mig 2 dagar... jag såg fy fan ut! Rören där är inte att leka med!! Då solade jag i 15 min och hade ansiktskanonen på hela tiden och det har aldrig varit nått problem förut när jag solat på andra ställen, men gud vad jag brände mig! Nu solade jag också i 15 min (vilket är den kortaste tiden som det går att sola där) och hade på ansiktskanonen i bara 5 min och det var alldeles lagom. Jag brukar sola då och då, men jag har aldrig varit med om solarium som dem där i Farsta centrum. Efter en lång och trevlig fika fick vi ett spontant infall och och gick och spelade bowling på Sveavägen. Fick en riktig dålig start, men kom igen mig på slutet. :)

   
Bowlingtjejer. Visst verkar klotet rulla mot en STRIGHT! :)

I onsdags träffade jag en vän som var ner i Sthlm och hälsade på sin pojkvän som flyttat ner och jobbar här nu. De bjöd på en gudomligt god middag och vin och choklad. Var ett tag sen vi träffades så det var extra kul att ses och umgås hela kvällen! :) Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi träffas! Kram på er!!

Igår hade jag min första fest hemma hos mig här i Sthlm. Inflyttningsfest med andra ord. Det var toppentrevligt! Bjöd på ostbricka och snacks och en och annan drink och snaps. :) En vän hade ordnad med jättesmarriga jello-shots som lätt gled nerför strupen! Tack tack!! :) Det var ett glatt och roligt gäng tjejer som festade ihop och jag ser fram emot fler fester och att hitta på annat skoj ihop med er!! :)

       
Me. Vimmel. Vimmel med pojkbesök en stund.

Dagen idag har varit soft, väldigt soft! Diskat och städat undan efter igår och sett film. Har inte ens varit utanför dörren idag. Nu är det full fart mot nästa vecka. En hel del att göra på jobbet i veckan och snart är det dax för utvecklingssamtalen också så då blir det mycket jobb igen, men det hör ju till och vet att det går i vågor med hur mycket det är att göra på jobbet.

Snart fyller jag år!! Tihihi!! :)

Många kramar från 08:an!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi skickar lite kramar till dig härifrån Gustavsberg och även vi tackar för en mycket trevlig kväll i onsdags. :D

Vi får se när jag kommer ner till Sthlm igen. Förhoppningsvis ska det inte dröja alltför länge till nästa gång.

KRAMAR från Lisa (och Fredrik)

2007-11-11 @ 18:55:38
URL: http://isalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0