Värsta dyra presenten...

Ja, nu var det ett bra tag sen jag bloggade, som det så vackert heter. Det har varit fullt upp på jobbet och jag har även hunnit med att vara hem till Umeå och fått uppleva mitt första snöfall för i år! :) Det var höstlov förra veckan, men medans eleverna hade ledigt hela veckan så jobbade vi må-on för att sedan få ledigt en långhelg iaf. Min ledighet spenderade jag som sagt hemma i Umeå och hade en kanonweekend där!

Jag körde då bilen upp och var smått nervös bitvis att det skulle frysa på för det regnade en hel del och jag hade bara sommardäck. Men det visade sig inte vara mitt största problem... det var bara ogjort att jag fått soppa torsk mitt i den mörkaste skogen mellan Uppsala och Gävle. Ringde både till lillebror och pappa för att höra var närmsta mack fanns och det svar jag då fick var Gävle som var 6mil för långt bort. Min oro över att se skyltarna längst vägen tala om hur långt det var kvar till Gävle och tankmätaren som nu passerat under minimumstrecket var väl ingen höjdare direkt. Jag fortsatte min färd i mörkret och tittade oftare och oftare på tankmätaren och hoppades hela tiden att det skulle komma en avfart till en mack bakom nästa kurva. Som en skänk från ovan så dök den upp! Den som har tur behöver inget vett! Jag vek av E4 och körde på ångorna upp till macken. Pust! Vilken lättnad! Nu var det bara att stå på och ge järnet vidare mot norrländska breddgrader! :) På tal om E4. Det kostade mig 30 kr att åka från jobbet och upp på E4. Var tvungen att passera 2 stationer på en mycket kort sträcka. Trängselskatten är fantastisk. Ironi, säger jag bara! Haha!

Som vanligt när jag är upp till Umeå så är det mycket att göra och många att träffa. Brukar bli intensiva dagar, kvällar och nätter. Gäller att utnyttja dygnets alla timmar för att hinna med. Hihi! :)

Här kommer en sammanfattning av vad mina dagar i Umeå innehöll:
På torsdag var jag på stan en sväng och kikade runt. Blev inga större affärer utan bara ett par strumpor. Hittade däremot en kanonsnygg jeansklänning på Vero Moda, men de hade inte rätt storlek. Den hade varit jättepopulär och sålt slut nästan direkt. Typiskt! Jag har letat efter den på flera butiker som säljer Vero Moda kläder här i Shtlm men utan framgång. De verkar inte ens ha fått in den klänningen... den dyker kanske upp. Jag håller tummarna för det! Sen på kvällen var det middag hos mamma och mina syskon kom också och så jag passade på att bjuda på födelsedagsfika för mig i förskott eftersom jag inte är uppe i Umeå då. Tack alla för en trevlig kväll!!

Hemma hos mamma:

fredan så pysslade jag på hos mamma och tog det allmänt soft och sydde lite och färgade kläder. Sen på eftermiddagen så var det däckbytardax. Hade lovat att byta däck på lillasysters bil också för att hon skulle jobba. Nemas problemas! tänkte jag. Men tji fick jag. Hennes däck satt fast som om att de aldrig skulle tas lös igen och det tog en jäkla tid och det var nästan så att vi hade sönder verktygen. När vi väl var klar med hennes bil så hann vi inte med min bil utan sköt upp den till lördag. Sen for jag till en kompis som skulle hjälpa mig med datorn. Vi började med att åka och äta pizza. Gott! Var hur längesen som helst jag åt pizza. Äter inte skräpmat ofta har jag kommit på och det är väl egentligen ingen nackdel. Vi pysslade på med min dator så nu är den "som ny". Riktiga Office och ett bättre virusprogram mm. Sen kikade vi på en hel del roliga klipp och filmer. Fy fan vad vi garvade den kvällen! Jisses, värsta magträningen. Jag kommer att leva i evigheter!  Haha! :) Sen när det var dax att åka hem från honom så hade det snöat en hel del. Där stod jag med sommardäck... hmm! Kamraten, som är en mycket vänlig själ, erbjöd sig att skjutsa hem mig och det var tur för det var riktigt halt! Tack!! :)

Så här såg min bil ut när jag skulle he mig hem och det kom mera snö än så!

lördan tog jag en välförtjänt sovmorgon. Sen åkte jag och en vän och hämtade mina vinterdäck och åkte för att byta däck på min bil som stod kvar hos kompisen sen igår så jag skulle få hem den. Stort tack för hjälpen med både skjuts och däckbyte!! På kvällen var det fest hos andra vänner. Det var jättetrevligt!! De bjöd först på tacos och sen på drickat till alla under hela kvällen! Det är inte ofta det händer att man blir bjuden till nån som har fest för att bli av med alla öl och cider de har. :) Jag försökte göra så gott jag kunde för att hjälpa dem, men trots ett relativt stort intag av alkohol den kvällen så blev jag knappt berusad... hmm. Senare på kvällen fick jag en födelsedagspresent av en kompis och jisses om jag blev förvånad! Det var då ingen blygsam present!! Jag fick flygbiljetter t/r Sthlm-Umeå och biljett till julgalan (inklusive mat och på bästa plats) i Umeå!! TACK!! TACK!! :)

Söndan var jag hos pappa och tog det bara allmänt lugnt tills det att det var dax att bege sig till flyget. Då träffade jag ännu en vän och ska låna min bil nu ett par veckor så jag hämtade upp henne så fick hon skjutsa mig till flyget. Vi satt och pratade en stund och trots att vi hade velat hinna umgås mer så var det bättre än att inte hinna ses alls. Vi får ta igen det en annan gång istället. :)


Nä, nu ska jag sluta skriva för den här gången. Ingen som orkar läsa igenom allt om man skriver för mycket.


Hoppas ni får en lika trevlig kväll som jag har tänkt ha!!

Kommentarer
Postat av: Lillan

såg att du ringt var på 40 års kalas..
Jag läser allt du skriver hur långt det än är..
kramis

2007-11-11 @ 04:15:57
URL: http://linpet.blogg.se
Postat av: Lillan

Jo du dom var ganska duktiga på att dansa 1-2 med snurr. Fast utan alkohol hade gått bättre *s*
puss och kram

2007-11-11 @ 17:05:26
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0