att spåra en död...

I "morse" väcktes jag av ett MMS på min hund utmed en död älgtjur! Hon har spårat älg för första gången i skarpt läge! Åh, vad matte är stolt! Hon hjälpte mammas fästmans jaktlag. Önskade bara att det var jag som var den som höll i spårlinan, men som mamma så skadeglatt sa: "Du får skylla dig själv som flyttar till Stockholm" och visst ligger det lite sanning i det. Hade jag haft möjlighet att ha henne med mig här så skulle jag inte lämnat henne! Inte för att jag tror att jag hade fått spåra så vidare värst många skadeskjutna älgar här. Haha! :)

Jag är en stolt matte!
image70

Idag var jag och köpte mig en ny mobil. Sony Ericsson 770i. Den är bara så snygg! Bra kamera och mycket mindre och smidigare än min tegelsten till 3g-mobil som jag hade innan. Sista veckan har ringsignalen protesterat på den och varit nästintill obefintlig vilket resulterat i att jag flera gånger missat att jag fått sms eller att nån har ringt. Det behöver jag inte bekymra mig över mera. Passade även på att köpa mig ett nytt festlinne och en tvättställning. Stod ju tvätt på schemat ikväll. Efter shoppingen på Skärholmen åkte jag förbi min förre kombo och fikade och pratade bort några timmar. Igår köpte jag mig en jättefin festkorsett. Oj, vad jag shoppat på slutet! Hinner nästan inte med att använda allt jag köper, men bara nästan :) Rensade ju ur min garderob rejält innan jag flyttade så visst kan den behöva fyllas på lite igen. Tihi! Tror den största orsaken till att det blivit så mycket shopping är att det är att modet nu faller mig mycket väl i smaken och då gäller det att passa på tycker jag. Vet ju att jag kommer att ångra mig om jag inte hade köpt det jag ändå vill ha och vet jag har användning för. Nyhetens behag är det ju också, men det lustigaste av allt är att jag handlar allt som oftast på butiker vi har hemma i Umeå också. Det finns ju hur många butiker som helst i den här stan. Det gäller bara att hitta åt dem. Det blir så lätt att man går på samma ställen för man vet att de har det man söker efter.

Tiden har verkligen gått snabbt! Eller gått och gått, snarare sprungit! Kan inte fatta att vi redan är i mitten av oktober. Känns som det var nyss jag packade min väska och flyttade, började på min nya jobb och det var varmt och sommar. På tal om väder så snöade det i Umeå idag!

I torsdags träffade jag två av mina vänner som jag inte umgåtts med på länge och vi gick till Sjätte Tunnan i gamla stan och lyssnade till trubaduren Loke. Det var kyligt ute och det blev en hel del köande och sent innan vi kom in. Vi var precis på väg att ge upp när de började släppa in. Spelningen skulle egentligen börja vid 21.30 tiden men kom inte igång förrän 2 timmar senare. Det resulterade i att två av oss bara lyssnade fram till paus, men det trogna fanset stannade kvar och lyssnade färdigt. Tappert! Vi skulle upp och jobba och det blev tillräckligt sent innan jag var hemma iaf. Kom innanför dörren hemma kl 00.05. Inte för att jag skulle ha gått och lagt mig nå tidigare om jag suttit hemma :) Det blev hur som helst en riktigt trevlig kväll!

Lite fler bilder från anders.se:
           

       

Sov gott!
Många kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0