Genomfrusna lilla jag...

Helgen har gått i halloweens tecken. Det har varit halloweenfest både fredag och lördag. :) Fredagen började med After Work och sedan blev det god mat, kycklingwraps, och förfest med min förre kombo. MUMS!! Sedan begav vi oss till Club Lejonhjärta och festade vidare med alla andra festglada själar där. Lite utklädnad blev det. Hade mina heta strumpor och ett halsband med häxa och fladdermöss som lyser i mörkret. Kvällen avslutades på ett alldeles för kallt Blue Moon Bar. Fy f-n vad jag frös där!! De körde AC som om det var den varmaste sommardagen och stället var fyllt till bredden med folk, vilket det inte var... men vi dansade, drack gott och hade grymt kul! Jag hade turen att de hade Mintuu i en av barerna så jag fick beställa min, för tillfället, favoritdrink. När det på morgonkvisten var dax att åka hem så frös jag fortfarande. Jag var kanske rent av för nykter... man brukar ju inte känna att man fryser när man är på fyllan och slappnar av så blodet kan cirkulera bättre också, men inte jag inte! Jag fick kämpa febrilt för att hålla mig varm. Eller var det så att jag helt enkelt var för lite klädd?! Hmm. :) Efter en kort bussresa hem och en kort prommis så var jag iaf äntligen hemma. Då blev det varm choklad och macka. Det hjälpte lite, men jag tog med mig fleecemorgonrocken, filten och fårskinnstofflorna i sängen och mös av värmen som så sakteliga hittade tillbaka till min frusna kropp.

På lördagsmorgonen hade jag lite sviter av dagen innan, men det var inte värre än att det gick att bota med lite mera sömn och en god frukost. Då var huvudvärken som bortblåst. :) Bara att ladda om för kvällens fest sen. Jag och en arbetskamrat träffades då och följdes till Club Lejonhärta. Det var stand up- komedi med två av min fd arbetskamrater från mitt förra jobb. De var grymma! Helt klart humor i min smak! Det blev med andra ord en hel del (nästan bara) sex- och snuskskämt. Tihi! :) När det var klart så drog många vidare till Dövas Hus. Vi blev ensamma tjejer kvar med grabbarna. Vi var kvar ett bra tag till och snackade och hade trevligt med dem, men när de skulle börja spela poker så begav vi oss också till Dövas Hus. Det var inte nån höjdarkväll där. Det var inte så mycket folk och inte många ungdommar heller. Vi hade hur som helst inga problem att roa oss och ha kul hela kvällen iaf. Det hänger ju inte på andra hur kul man har själv! Det blir ju aldrig roligare än man gör det! :) För första gången tror jag, efter Dövas Hus, så gick vi inte vidare till nån annan pub efteråt utan alla var nöjda med kvällen så det blev hemgång. Hur smidigt som helst att ta sig hem direkt därifrån förresten. 20min med buss från Gullmarsplan som bara är en hållplats bort med tunnelbanan eller några minuters promenad.

image83  image84
Fredagens outfit.                                                           Lördagens outfit.

Nu går jag som mest bara och väntar på att det ska bli onsdag och jag får höstlov. Då beger jag mig mot nordligare breddgrader. Kör upp till Umeå direkt efter jobbet sen blir det flyget ner på söndag eftermiddag. Då ska jag passa på att fira min födelsedag i förskott! :) Ska bli kul att träffa familjen och vännerna!!

                                                                                                                                  Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud så fräna strumpbyxor på fredags outfit! Och superfina bilder på V, som vanligt. :D Kör försiktigt i morgon! KRAM Lisa

2007-10-30 @ 12:18:44
URL: http://isalisa.blogg.se
Postat av: Lillan

Coola strumpbyxor på fredag:)
Hoppas du får kul i norr hälsa björkarna *s*
Kram

2007-10-31 @ 22:17:12
URL: http://linpet.blogg.se
Postat av: Lillan

Du har fått en hundig utmaning av mig läs reglerna på min blogg.
Kram

2007-11-06 @ 22:49:53
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0