Tanken räknas inte alla gånger...

Hmm... KLUMPIGT VÄRRE!

Igår var P-vakterna här och bötlade felparkerade bilar på gården och på gatan. Tihi tänkte jag! Jag står iaf rätt och har inte stått parkerad för länge heller. Åkte glatt iväg på innebandymatch och försökte göra mitt bästa för att vara en god supporter. När jag sen kom hem igen så var det fullt längts hela vägen och på parkeringen. Jag vägrar att åka och ställa bilen i nästa socken! Hittade en parkering där jag SER att det är parkeringsförbud, men strunt samma tänkte jag. Det står ju 6 andra bilar snyggt uppställda här och p-vakten var ju här på dan så nu ska det ju vara lugnt tänkte jag. ICKET! Tänkte att jag flyttar bilen imorrn innan jag åker till jobbet då finns det gott om lediga parkeringar längst vägen istället. Tror ni att jag flyttade bilen i morse?! NOPE! Tänkte att jag gör det när jag kommer hem istället. Och vem tro ni inte hade vägarna förbi på förmiddan vid 10-tiden. Jo, farbror polisen. Min bil stod säkert ensam kvar där då och lyste med sin dumhet att den var felparkerad... suck!

Så mycket för att jag igår berättade hur jag strulat på med att flytta bilen lite då och då för att inte få böter... istället så felparkerar jag bilen fullt medveten om att det är parkeringsförbud. Hmm... inga kommentarer på det. Kan ändå inte göra annat än att skratta åt eländet. :) Var inte så farligt dyra böter heller. Endast 300kr. Har varit med om värre. Ja,  jag har fått p-böter förut... samlar på dem Hihi! Sist jag fick P-böter var när jag bodde i Farsta och då var de på 700kr. Stod 2m för nära en korsning hade polisen varit och mätt med laser...

Jag som var och prövade ett par grymt snygga och för dyra Bronx-stövlar idag som jag prövat i Umeå och trånat efter ett bra tag. De är verkligen ett par Vill ha-stövlar ! Synd bara att jag inte lägger ut så mycket pengar på ett par skor. Det dummaste jag gjort är att pröva dem. TVÅ gånger dessutom! Ska ju inte ens stoppa ner fötterna idem, vet ju hur det slutar. VILL HA!! :) Upptäckte att de har dem här på centrum intill där jag bor också... usch, vad de lockar. Hade ju hellre lagt pengarna på de stövlarna än ge bort dem... :)

Det sägs ju att det är tanken som räknas... men tydligen inte alla gånger. Tihi :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha! Ja, du bjuder ju dina läsare på ett gott skratt iaf. ;) Hoppas allt är bra annars. :D Kram Lisa

2007-10-22 @ 19:23:15
URL: http://isalisa.blogg.se
Postat av: Linda

Peter fick p bot gånger 3 fösta månaden vi var
tillsammans han delade dem med alla år han haft körkort:)
Alla tänker olika..
Kramen

2007-10-22 @ 20:03:43
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0