Fåfängans lammunge...

Kom till jobbet idag och såg till min stora förvåning att det var fotografering av den nyanställda personalen idag. Rektorn hade glömt meddela detta så han skickade ett mail till alla igår kväll vid 20-tiden om det. Vem kollar jobbmailen hemma på kvällen? Inte jag iaf. Kan ju inte ljuga och påstå att jag inte är lite fåfäng av mig. Hade ju varit trevligt att veta om det så jag i alla fall kunnat göra ett försök att göra mig lite finare än vad jag är i vanliga fall :P Mitt under en av mina lektioner på förmiddan så knackade det på dörren och in kom en fotograf med värsta kameran och en kille som bar runt på ljuset/blixten. Bara att glatt ställa upp och posera utan att ens ha sett mig i spegeln innan... bara att förlita sig på min naturliga skönhet. haha! :) På tal om naturlig skönhet, det är ju en sanning med modifikation. Ska spendera en stund framför spegeln och putsa på mitt yttre lite ikväll hade jag tänkt, med andra ord så ska jag färga håret. Så fåfäng är jag till viss del... jag skäms inte över att erkänna att jag bryr mig om hur jag ser ut.

Igår fotade jag mitt klassrum. Vi har fått det så fint tycker jag. Var och köpte sandaler idag. Är ju mestadels skolös hela dagarna så ville ha mig nå skor som är lätta att kliva i och ur. Har ju heltäckningsmatta i klassrummet så det finns ingen anledning att ha skorna på.

Här är min arbetsplats.
image44
Titta vad fina draperierna blev om jag får skryta lite :)
Nu är rugan på brännmärket helt borta och har jag tur slipper jag ett ärr. Spännande och se hur bra läkkött jag har :)

image45
Notera vår fina Zebra! :)


Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Linda

Mysigt klassrum ni har:)

2007-09-07 @ 21:37:48
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0