Tiden står allt annat än stilla...

Åh! Vad jag älskar våren! Men den verkar lite blyg och har hållit sig undan nu i några dar. Aprilväder är ju aprilväder så de soliga dagarna kommer och går i en salig blandning med regn och snö om vartannat. Idag så var det snö som vädret hade att bjuda på. Så istället sitter jag med resekataloger i knät med härligt somriga bilder på  varje uppslag. Japp! Nu är det bestämt att det kommer att bli en utlandsresa till hösten. Läängtar!! Såå länge som jag velat he mig iväg till utlandet. Nu blir det änltligen av! :)

Känslan från i lördags sitter forfarande kvar i kroppen och jag myser och njuter av bara tanken. Frukost i solen på balkongen med fantastiskt sällskap och sedan strosa på söder och göra årets första besök på uteservering. Gott med öl i solen, men blev lite väl kyligt så blev till att gå och sätta sig inomhus trots solens klara sken. På kvällen blev det årets första grillning. Gudomligt gott!! Mmums! :)

Kan med en smärre underdrift säga att det är mycket nu. Det är utvecklingssamtalstider och 3 nya projekt som ska startas upp på jobbet i veckan och det innebär en hel del planering och förberdelser. Har även kommit igång lite smått med kursen i Genrepedagogik som jag ska läsa. Har haft första träffen på universitetet. Fixar även till pappas 50-årsfest. Får anmälningar varje dag. Jag har även suttit en hel del i telefonen med att ordna inför min kommande operation. Struligt säger jag bara. Detsamma kan jag säga om min arbetsplatsskadeanmälan. Den hade inte ens kommit in till AFA visade det sig när jag ringde dem i dag så det blir till att fylla i nya blanketter och skicka till dem. Suck! Tur jag har kopior kvar så det ska gå fort. :)

Jag jagar febrilt efter en ny boplats. Ligger bra till i både HSB- och Stockholmsbostäderskön, men har snubblat på målsnöret. Gäller ju att vara lite taktisk, men det verkar inte ha varit min starka sida. Har nekat 3 lägenheter som jag tilldelats av olika anledningar och nu är det inte länge kvar tills jag måste flytta ut. Stressen börjar komma krypande en aning, men än så misströstar jag inte. Har 2 nya lägenhetsvisningar jag ska gå på. En nu på söndag och en på tisdag nästa vecka och de ligger jag riktigt bra till på. Håll en tumme eller två åt mig är ni snälla! :)

Äntligen har det hänt! Jag har tagit mig till gymmet! WOW! Hihi! Idag har det varit en härligt träningsvärksöm kropp som jag befunnit mig och värre lär det väl vara imorrn. Hihi! Synd det bara var en engångsträning. Har verkligen fått blodad tand och jag SKA köpa mig ett gymkort, men frågan är bara var. Hade en super PT så verkligen givande träning!! Så jag riktar ett stort tack till dig! Puss! Jag ska börja spela lite fotboll i korpen och det ska bli såå kul! Var och kikade på träningen förra veckan och ska vara med och spela imorrn. Matcherna börjar nästa vecka. Big smile! Saknat fotbollen! Hoppas det går bra och att jag håller. :)

På torsdag morgon kommer Wilma!! Längtar längtar längtar! Ska få rå om henne ända tills på söndag! :)

Vårsol och vårkänslor i härlig harmoni!

Kommentarer
Postat av: sanna

det e itne sol...de snöar....suck

2008-04-09 @ 07:38:49
Postat av: Lisa

ÄNTLIGEN! Ett livstecken! haha!

Kul att du ska ha Wilma över helgen. :D Hoppas ni får en mysig helg tillsammans.

KRAM Lisa

2008-04-09 @ 14:11:16
URL: http://isalisa.blogg.se
Postat av: Lillan

Är det i huddinge hallen du tränar?? köp inge kort jag vet hur du kan träna gratis..Du kan träna och vara jag!!
puss gumman

2008-04-10 @ 00:54:56
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0