What´s up...

Det har varit minst sagt händelserika dagar under mitt besök i den norrländska huvudstaden! Lite som det brukar vara när jag åker upp, men även om det ser ut att ha varit planer och aktiviteter varje dag så har det funnits softartid också. Får väl skylla mig lite själv när jag inte varit hem på två månader. Dröjer inte lika länge tills nästa norrlandstripp iaf. :)

Lördag:
Landade på lördan i ett snöfattigt Umeå. Åkte ut till pappa. Sen på kvällen så hade vi tjejkväll med tacos och marängsvisch. Supergott och toppentrevligt till sena kvällen! Det måste vi absolut göra fler gånger.

Söndag:
Inget slalomväder så den planen ställde vi in. Istället så åkte jag upp till mamma och vi åkte sen en sväng ner på Mariedal, Jysk och Obs. Mamma bjöd på en supergod söndagsmiddag!! Stek, potatis och kantarellsås av egenplockade kantareller. Köttet var så mört att det typ smälte i munnen. Åh! Vad gott!! Det får du gärna bjuda på fler gånger! :) Får veta att jag måste flytta ut tidigare från lägenheten. Redan den 7maj kommer han jag hyr lägenheten av hem för att pengarna har tagit slut och de måste avbryta sin resa i förväg. Så nu kommer flyttstressen på allvar!

Måndag:
Måndagen började med ett besök hos läkaren på Idrottsmedicin. De skulle tas beslut om hur de ska gå vidare med min typ 10år gamla muskelskada. Jag ska läggas under kniven. Läkaren är optimistisk och tror jag kan bli återställd så då är jag också det. Det jobbiga i sammanhanget tycker jag är att operationen ska göras här i Stockholm... Vet inte om det bara är jag, men det finns tillfällen då jag är som ett barn och vill ha mamma och pappa hos mig och det här är ett sånt tillfälle. Hihi!

Efter läkarbesöket hälsade jag på mitt gamla jobb. Det var verkligen kul att träffa alla elever igen och lärarna. Senare på eftermiddagen var det fika på stan med Lisa. Tack! Tack! För en toppentrevlig stund! Middag hos mamma. Senare på kvällen åkte jag tillbaka till stan i sinne och hämtade Wilma. Puss på nosen älskling! Hann med att åka lite lastbil också innan jag åkte tillbaka till mamma.

Tisdag:
Började förmiddagen med en lång och härlig prommis i det fantastiskt soliga vädret. Sedan åkte jag in till stan och till frissan. Så nice att vara nyklippt! Efter klippningen hälsade jag på lillebror och drack lite kaffe och spanade in senaste Ghostriderfilmen. Blev bjuden på middag nere på stan. Åkte tillbaka till lillebror och vi hade filmkväll. På vägen hem så började det snöa.

image129
Tjusiga Wilma i det vackra vädret.

Onsdag:
Vaknade till ett härligt vinterlandskap. Snöat några dm under natten och det snöade och blåste fortfarande. Träffade stockholmstösen Kina och vi gick på stan. Efter det trotsade jag och Malin vädret och gick på långpromenad med hundarna. Visst hade jag en önskan om att komma till snön och vintern, men ville ju att snön skulle ligga på backen redan när jag kom på lördan. :) Lämnade tillbaka Wilma. Supertack för lånet! Ser redan fram emot nästa gång! Blev upphämtad och kvällen spenderades i trevligt sällskap med smarrigt födelsedagsfika och smörgåstårta. Mumsigt!

Torsdag:
Väskan är packad och det var dax att lämna Umeå för den här gången. Efter en timmes flygresa så hade jag totalt lämnat det vitklädda vinterlandskapet och kommit till ett vårgrönskande Stockholm. Kontrasternas kontrast!

Ja, typ så här såg mina dagar i Umeå ut för den här gången. Tack alla ni som förgyllt dem och ni som funnits där för mig när jag behövt det! Jag har verkligen tur som har er som mina vänner och min familj! Nu njuter jag av det som är kvar av sportlovet!

Soliga kramar till er alla från 08-land!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Hej!!
Hade inte riktigt tid att prata idag, mitt i middagen på jobbet men som alla andra har man svårt att låta bli att svara *s*
Å ingen fattar att man pratar när man har luren inne i örat *s*
Lät som du haft en bra tid i norrland:)

Kramis

2008-02-29 @ 22:20:41
URL: http://linpet.blogg.se
Postat av: Lisa

Så lite så! Ser fram emot middagen hos dig om någon vecka. :D

Ha det bäst till dess!

KRAM Lisa

2008-03-01 @ 19:49:19
URL: http://isalisa.blogg.se
Postat av: Lillan

Du jag hade rätt så kul åt råttan som bott i Peters garderob..
Han tyckte det var mindre kul dock *s* och han ska INTE tvätta mer på minst ett år!! *LYCKA TILL* jag är mest lycklig över att den bodde i hans och inte i min *asg*

kramis

2008-03-02 @ 02:33:34
URL: http://linpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0