www.frkumea.se

Hemsidan är uppdaterad och jag och Wilma pryder nu förstasidan på Umeå flatklubbs hemsida! Kul! :)
www.frkumea.se

Bilden är från när vi startar vårt första officiella jaktprov i Piteå. På bilden gör tjejen en perfekt avlämning i min handav fågeln hon hämtat in från fältet. Jag är en stolt matte! Wilma är även en av hundarna i bannern. Det är hon som sitter med en älgklöv i munnen och har en röd spårsele på sig.

Visst har jag lagt ner mycket tid på träning, men hon har verkligen gjort det lätt för mig. Mer lättränad hund får man ju leta efter! Ett bra exempel på det är sist jag startade med henne på jaktprov. Det var inofficiellt (Workingtest) och det genomförs med dummies (inte fåglar). Trots att jag spydde mig igenom nästan hela provet så skötte hon sig fantastiskt bra! Vi kom på andra plats och gick upp en klass! Från nybörjarklass till öppen klass. Så även om inte jag presterade i topp så måste jag gjort nått rätt när jag tränat och hon visade vilken enormt duktig hund hon är eftersom hon klarade sig så bra på "egen hand". Hihi!

Förra sommaren startade vi på viltspårsprov och i ett mycket raskt tempo tog hon sitt viltspårschampionat och har numera titeln Svensk viltspårschampion (Svch). Jag har ett vackert diplom som hänger på väggen och ska får ett graverat tennfat, men det var felstavat så det ska graveras om. Väntar fortfarande på rosetten. Det jag inte har är det viktigaste av allt i det här sammanhanget och det är hunden kvar hos mig. Hon bor kvar i Umeå och jag ser framemot varje resa norrut då jag får rå om henne! Är så glad att vi kommit överrens om att jag kan ha henne då jag kommer upp. Det betyder mycket för mig! Vet inte om du läser det här, men TACK!! :)

Jag framstår väl kanske inte riktigt frisk när talar om när jag hade Wilma så var mer än halva min fullstora frys fylld med olika fåglar, kaniner i olika storlekar, älgklövar och flaskor med blod. Alltså träningsrekvisita. Sen tinade jag upp det jag skulle använda och kastade det i olika terränger så Wilma fick apportera och leverera till mig. Älgklövarna släpade jag över stock och sten och skvätte blod i spåret som Wilma sedan spårade efter antal timmar. Hmm. Kanske inte vad gemene man gör på sin fritid. Haha!
image116
Inte bara duktig, hon är snygg också! :)


Njuter av doften från nybakt bröd.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Bättre i mitt liv har jag mått.. Fy fan!! Tack för kramen :)
Kul att ni finns på första sidan.. Nä du låter inte klok när du berättar om vad du hade i frysen *s* men vad gör man inte för sin älskling?? Wilma är fin och du har gjort ett jätte bra jobb:)
Kramis

2008-01-17 @ 08:47:58
URL: http://linpet.blogg.se
Postat av: tvåbarnsmamman från Skellefteå

Jasså, här hittar man dig(i bloggen alltså) kul!!!
Länge sen sist!!! Fin hund!
Ha det så gott!!!
Kramizar "Skellefteå" Gissa vem?

2008-01-18 @ 19:30:02
Postat av: Veronica

Hmmm... nu fick jag nått att fundera på! Kan det vara Sofia kanske?

2008-01-18 @ 22:57:14
URL: http://vfredriksson.blogg.se
Postat av: Sofia

Trallala, jo, det var rätt gissat! =)

2008-01-20 @ 14:11:24
Postat av: Veronica

Så himla kul att höra från dig! Har du msn eller facebook? Hoppas allt är bra med dig!! Kram kram :)

2008-01-21 @ 22:35:38
URL: http://vfredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0