Inte en dag försent...

Imorse till frukost fick jag lite smått panik... Faan! Semestern är snart slut! Satt och bläddrade i almanackan och skrev i födelsedagar. Räknade antalet veckor tills det är dax att infinna sig på jobbet. Tog en lättnadens suck och ett stort leende förgyllde mitt solbruna ansikte. Ska inte stressa upp mig riktigt än insåg jag snabbt för det är 4 (FYRA!!) veckor kvar om jag räknar från måndag nästa vecka! Halva semestern kvar! Det är helt ok! Tihihi! :)

Semester har jag verkligen haft den här veckan. Bara tagit det soft och njutit av solens härliga strålar mot min kropp och känt gräset mellan tårna de senaste dagarna. Veckan började med en del hushållsnära sysslor som att tvätta, packa upp och städa lite.

Veckan i Umeå var trevlig på alla sätt och vis. Hann med en hel del bla hälsa på en vän och spana in hur de har det i sitt nya hus, gå på stan med lillasyster, middag med brorsan och hans tjej, sola, shoppa, frissan, tjejkväll, agilitybanan och träna med hunden (hon är grymt duktig och snabb!), bada med hundarna och lite vattenapportering, hälsa på en annan vän som renoverar sitt hus, bio, middag med några vänner, hojtripp med några kamrater en hel dag och utgång. 

Jag hade ordnat skjuts på söndan med en kamrat till pappa som kör långtradare och inga konstigheter i det, men tjejen med fingrarna på tangentbordet var på krogen på lördan... hon skulle ta det lugnt för hon skulle åka lastbil flera timmar... därför drack hon INTE mycket... hon blev full iaf... hon blev bakis... hon gruvade REJÄLT för att åka lastbil halva dan... Chaffören höll på att skratta sig harmynt när han såg mig och hörde att jag var bakis! Tur det iaf så det inte blev mutter och sura miner. Det var en klen tös som tog plats på passagerarsätet och vi hann nog inte ens lämna Umeå kommun innan jag sov. Vaknade en timme senare som en helt ny människa. Glad och pigg och mycket mera social!

Det var förfest hos mig i måndags och sedan fortsatte vi vidare till BERNS. Japp, jag har varit på Berns gott folk. Såklart i trancesammanhang. Marco V, en för de inbitna (inte mig), välkänd DJ var där och lirade. Många med mig var besvikna på att det inte spelades många hårda toner utan väldigt mycket house, men kvällen som sådan var kanon! Du skulle varit med! :)

Idag var jag och handlade på Maxi och till min stora förtjusning så dyker det upp allt mer norrländska produkter!! Idag gjorde jag 2 fynd. Det första var Lövångers korntunnbröd som bara är SÅ gott. Jag som har klagat så hemskt över att stockholmarna inte har nån tunnbrödskultur och köpt med mig ner ibland bara för att det inte finns annat än tråkiga Gene här. Det tar sig! Det tar sig! Det andra var i mejerihyllan. Norrmejeriers turkiska youghurt så klart jag köpte den och inte "den vanliga", den var billigare dessutom. Hihi!


I sedvanlig ording så kommer lite bilder:
Föfest hos mig...






At Berns...



Varför är Stockholms sommarnätter så mörka!?
Jag saknar de ljusa nätterna i norr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0