Sömn, en bristvara...

Igår hade jag ytterligare en bra semesterdag!

Först på Skärholmen och fikade och hade det allmänt trevligt i glada vänners lag!! En skön och soft torsdagseftermiddag helt enkelt! Kändes av någon ogrundlig anledning som fredag hela dagen igår. Dagförvirringen uttalas och stavas S-E-M-E-S-T-E-R! :)

Några koppar kaffe och timmar senare for jag och Kina hem till henne och tog en kamp och utmanade  grillvädergudarna. När vi preparerade grillen så var det halvklart väder och uppehåll med risk för regn. Vi antog utmaningen med gott mod och tände grillen och vad tror ni händer? Jo, givetvis så börjar det regna. Vi drar in grillen i hörnet av uteplatsen och grillar tålmodigt vidare. Det var inte varmt ute och helt snurrig blev jag av allt blåsande för att hålla fart på grillen, men ÅH vad gott det blev sen när det var klart så helt klart värt det! Mumsigt värre!

Sen blev det movietime. Såg filmen The Guru. Hmm, vad ska jag säga om den... låter den förbli okommenterad... :)

Var kvar hos Kina till närmare halv 4 i morse! Tiden verkligen springer iväg ibland och vips så är solen på väg upp igen. Hihi! Somnade nån gång mellan halv 5 och 5. Vaknade redan strax efter 10 och var på tok för vaken för att kunna somna om igen. Hur är det möjligt!! Så sömn är inget jag lyckats skämma bort mig själv med i överflöd på sistone! Hade ju nerdragna persienner, men ibland verkar inte ens Fader vår eller vitlök hjälpa. Spelade tydligen ingen roll vilka ansträngningar och förberedelser jag gjort i hopp om att få fulltaliga timmars sömn. Nåväl. Ser fram emot kvällens aktiviteter med bla vänner från Umeå!

Kämpar för att hålla igång glöden  Hurv! Kallt ute! Snöade faktiskt...aska...  Njuter efterrätt! Grillade marshmallows. Gött!

Ska göra ett försök att sova nån timme och ladda mina batterier inför kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0