Häpnadsväckande beteende...

Hoppas ni har haft en bra midsommar allihopa! Det har jag haft och önskar självklart er detsamma!

Helgen...

Det har varit midsommarfirande hemma hos mig i dagarna 2 och det har varit kanon!! På lördagen var jag lite svårstartad, men med så trevligt sällskap och lite mat i magen så blev jag snabbt en hel människa igen och redo för nya galna upptåg. Love my friends! Puss på er!!

Söndagen blev en soft dag först med smarrigt fika på Söder på ett fik som heter Fåtöljen. Kan rekommendera deras skogsbärspaj. Satt där och pratade i 2 timmar och sedan följde jag Sofie hem och hon bjöd på jättegod kasslergryta och ris. Ni som känner mig vet att jag är riktigt svag för grytor :) Stort tack för den fantastiska maten och en toppentrevlig kväll!!

Ny vecka. Nya vanor...
Idag har jag hunnit med en hel del hushållsnära sysslor. Bilen har äntligen fått sommardäck och nu går den så mycket tystare på vägen. Jag har varit och tränat på gymmet. Burit upp vinterdäcken på vinden. Grovstädat bilen. Plockat undan hemma. Dammsugat. Torkat golvet. Dammtorkat. Städat i datorn. Ringt flera samtal och bla fixat med hemförsäkringen och skadeanmälan från när jag drogs omkull på jobbet i våras mm. Däremellan har jag även hunnit med att ta ett supernice bad, druckit the (!) och läst lite skvaller på balkongen. Nu har jag just käkat lite middag och ska bränna ut lite filmer, musik och foton jag har på datorn så jag får lite mera minne ledigt. Sen ska jag krypa upp i soffan och se en film eller två.

Japp, ni läste rätt nyss. Jag gjorde mig en kopp the idag! Fattar ni! Jag!  Jag har fått för mig att jag ska att lära mig dricka the och efter dagens upplevelse så ska det nog gå vägen. Häromdagen så gjorde jag lite inköp för att kunna skapa ett nytt kapitel i mitt liv som thedrickare. Anledningen till att jag bestämt mig för att lära mig dricka the är mest för att jag alltid tyckt att det luktar så gott, men framför allt för att jag fått the både av Linda på jobbet enkomt för att hon tycker jag ska lära mig dricka det och att jag fick the från av en av mina elever i skolavslutningspresent också som luktar gudomligt gott. Det var det som jag drack idag. Med honung och mjölk så gick det vägen och det kommer absolut bli fler thestunder på balkongen!

Hoppas chocken lägger sig för er snart och att ni kan återhämta er från denna mycket oväntade handling av mig som är en inbiten kaffedrickare och alltid sagt "Nej, tack!" till en kopp the. :)

Stor, mysig och härlig kram till alls som vill ha!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja du lära sig dricka the bara för att man tycker det luktar gott.. Nja unviker nog the även om det luktar gott:)

Men lycka till!!

kramis

2008-06-23 @ 20:32:59
URL: http://linpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0