Dagarna springer iväg...

I morse var jag och hämtade nycklarna till lägenheten! Big smile!! :)

Så efter vad som låter att bli en supersmarrig fredagsmiddag ska jag flytta över mina prylar som nu pryder (eller inte) Rickards lägenhet. "Jag har inte så mycket saker" var det nån (läs jag) som sa. Hahaha! Jo visst, det var väl delvis sant, men har en stor och otymplig TV som tar sin plats och "ett och annat klädesplag"... Tihihi! :)

Ikväll ska vi softa med lite bio. Imorrn bär det iväg till IKEA. Då ska det köpas säng, soffa och köksmöbler och säkert lite annat smått och gott.  Vips! Så var spargrisen bantad.

Pappas 50årsfest blev bara SÅÅ lyckad och lovorden kunde nog inte bli fler eller bättre! Helt klart värt allt jobb som vi lagt ner på att göra pappas dag så minnesvärd som möjligt. :)

Var lite orolig innan att jag skulle somna efter maten för det är ju inte bara en arbetstimme som är lagt ner på förberedelser och planering och genomförande! Men när det är så kul och trevligt så var det inga som helst problem att hålla sig vaken till morgonkvisten som det blev. Sen att kvällen innan stå i skogen tills vid 2 på natten för att lillebror och hans polare är ute på sina sedvanliga upptåg och agera jourhavande smörgåsleverantör är ju ingen återhämtande aktivitet direkt. Lillebror som också han var aktiv i allt kring festen var inte hemma förrän efter 5 samma morgon som festen, så inte många timmars sömn där inte. Så fort tid finns så är de och kör i skog och mark och se hur långt de kommer sig innan man kör fast och om man kan komma lös. Hahaha! Är det en form av sport!? :)

Kan ju inte annat än att applodera dem för good effort. De körde fast redan vid 20-tiden och ringde inte efter hjälp förrän vid halv 1. De kom lös, körde fast på nytt, kom lös, körde fast igen och till sist så satt de fast 100m in i skogen på en myr! Traktorn som skulle komma till undsättning kom inte längre än ca 30m innan den satt fast ordentligt! Så det fick ringas efter ytterligare en traktor för att dra lös den första. Det slutade med att de fick ringa efter en riktig bärgare. Han som körde bärgaren bara skrattade åt dem! Tror inte att byborna gjorde detsamma när de blev varse det stora hålet som blev efter traktorn som var strategiskt placerat mitt på skoterleden... Fniss!


Lite powernapdags, om jag kan varva ner!
Kram
alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0