Inom räckhåll...

Nu är det supernära! Påsklovet alltså!

Me like! Me like a lot! Vaknade före alarmet ringde även denna sovmorgons morgon. Så nu har jag fått i mig lite frukost och ska gå ut och fixa lite småfix med bilen innan jag går till jobbet. Den ska besiktas igen imorrn och inte för att jag tror den går igenom då heller, men skam den som ger sig. Hihi!

Det var bromsskivorna och bromsrören som den fick nerslag på sist. Bromsskivorna är åtgärdade och bromsrören gjorde vi inget åt innan jag besiktade om den igen förra gången. Besiktningsmännen kunde inte se varför jag fått nerslag på dem, men eftersom de inte var bytta så kunde de inte godkänna bilen... så fick körförbud rent pga princip. Lite pissigt, men tro nu inte att jag inte värdesätter vikten av fungerande bromsar. =)

Behöver egentligen byta beläggen också men det gick inte att få dit de nya pga av oken. Antingen behövs ett specialverktyg för att få bak kolven fullt eller så är de slut de med eller behöver motioneras upp. Hur som helst så är oken en utgift som jag gärna slipper. 3.000kr som jag mycket hellre lägger på lägenheten eller på nått annat skoj.

Nu ut fixa med bilen. Sen jobba 4 timmar. Sen påsklov! Sen hem hämta bilen. Sen åka köpa kakel. Sen tvätta bilen. Sen fixa i lägenheten. Sen premiär på Thaiboat! That´s my friday. Tell me about yours. =)


Puss vänner!
Massor med kramisar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sitter i soffan hos svärande modern i Umeå och har precis ätit sushi, eller kattmat som Kina utryckte det haha, och lite vin på det.



Ha det bra på Thaibåten!



KRAM Lisa

2009-04-03 @ 20:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0