Inte allt kvar nu...

Snart öppnar vi dörrarna till nya lyan. Vet att det finns många nyfikna själar som vill se hur vi har det.


I går var vi och köpte golvlister och dörrfoder. Det som återstår att köpa är kaklet. Var och köpte det i fredags, men de hade bara precis den mängd vi behövde hemma så jag köpte det de hade. Tyvärr så var två av arken trasiga så blev till att vänta med kaklingen och återlämna allt. Det kan skilja i färg mellan leveranserna så "HYFF" lämna igen allt och köpa nytt nästa leverans eller se om nån annan kakelfirma har det kakel vi ska ha.

Det vi har kvar att göra är att montera listerna, dörrfodren, handtagen på lådorna, måla fönsterkarmarna, måla ett element, koppla rören till vattenkranen, kakla, täcksidorna och spotlight på överskåpen och sätta upp överskåpet på väggen sen är det nog klart. =)

Dagen idag tänker jag börja soft med att gå förbi solariet innan jag sätter igång. Målet för dagen är att montera klart handtagen, måla fönsterkarmarna (för det verkar bli varmt och bra väder för det idag), måla elementet och börja kapa till dörrfodren. Nä, nu kan jag inte sitta här mera. Upp och hoppa. Blipp! Flitens lampa tänd! Nu ge järnet! =)

Ikväll är det hockey på schemat. AIK vs. Södertälje. Håller tummarna för att AIK går upp i elitserien! Igår var jag och såg premiären av allsvenskan. AIK - Hamlmstad (1-0) ingen toppenmatch men hade en riktigt bra dag!



Nu dax att he mig iväg och göra lite nytta!
Massor med kramar!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Sen när började du hejja på aik??

Kramen

2009-04-07 @ 02:42:56
URL: http://linpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0