Big Tjohoo...

Fick tag i biljetter till Sverige - Danmark 6 juni!

Så jag kommer att fira nationaldagen på Råsunda. Ännu nått att se fram emot!

Det var verkligen bara ogjort att jag missat att få tag i biljetter. Vaknade kl 8 i morse och kände lugnet hemma hos pojkvännen. Slog igång datorn och satte igång tevattnet. Fick sms (tackar jag för nu) med frågan om vilken sektion vi skulle köpa biljetter. Då föll polett nr1 ner! Just ja, det var idag! Loggade in på TicNet så det skulle vara ready to go kl9 då biljetterna släpps. I samma stund som vattenkokaren klickar till för att den är klar så faller polett nr2 ner! Shit! Min lägenhet ska ju besiktas idag kl9! Nu gällde det att vara effektiv till max och be en bön om fri fart och noll trafik på vägarna. I en och samma rörelse slängde jag i mig min frukost, brände tungan på det heta teet, klädde på mig, plockade ihop det som skulle med vek jag ihop datorn utan att stänga av den och hoppade i skorna och ut genom dörren.

Mina böner var hörda och det var bara att stå på och låta blyfoten göra sitt. Klockan 20 i 9 åkte jag från Högdalen och 15 min senare klev jag innanför dörren hemma. Upp med datorn som var igång och inloggad på TicNet. Skyndade mig i med modemet och precis när jag är uppkopplad på nätet så slår kl9.00! 5st biljetter sektion rosa - KÖP. Tjohoo! Lyckan var gjord! Fick 5st, vad jag tycker verkar vara, bra platser på den sektionen. På södra kortsidan, uppåt mot mitten. Helt ok!

Nu kan jag pusta ut och stackarn till besiktningsman måste ju ha undrat vad jag sysslade med. Det är ju ingen underdrift att säga att han blev totalt ouppmärksammad! Haha! Struntar väl en raggare i. Jag fick ju biljetterna och han skötte sitt och besiktade lägenheten som fick OK (såklart) så alla var vi nöjda och glada!




Nu ska jag packa det sista i lägenheten.
Packa väskan till New York står också på schemat idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0